20120625

Sommarregndans

Regnet öser ner utanför fönstret. Jag vet inte hur många ut och in vända paraplyer jag såg på väg till jobbet idag. Ångesten över att ha fuskat i helgen hänger över mig men den är inte lika påtaglig som den kan vara. Jag bestämde mig redan i torsdags för att jag kommer äta och dricka "normalt" under midsommar. Hur gärna jag än vill bli smal och fin tänker jag inte envisas med saker som drabbar andra. Har jag valt att fira midsommar hos någon så tackar jag ja till den hemlagade pajen, där lyckades mamma med uppfostran ordentligt. Ingen vill vara med dig om du är oförskämd helt enkelt.

Mister smittade mig till slut :( Han har varit dålig sen Kiev men jag trodde jag skulle klara mig.. Fuskade ju med lite vin och mat under midsommar, somliga straffar gud med detsamma, eller hur är det man säger? Nu får jag köra fokus på maten de sista dagarna, kanske träna lite men då hoppar jag konditionen så luftrör och lungor får vila. Hästen ska ridas ändå så lite kondition får jag i alla fall.

Viktförändring under midsommar: +1kg



Inga kommentarer: