20120605

Fitnessfighten!

Att vara med i fitnessfighten är ingen dans på rosor men fasiken vad mycket bättre jag mår. Redan. Idag är femte dagen med mat var 3:e timme och träning varje dag. För att tappa mer i fett går jag även en timme PW varje morgon.

En vanlig dag:
04:45 Svart kaffe
05:00 - PW 1h
06:30 Frukost
09-09:30 Mellanmål
12:00 Lunch
15:00 Mellanmål
17:00 Styrketräning
(18:00 jogg beroende på hur hårt styrketräningspass jag kört)
19:00 Proteinshake
20:00 Middag
(22:30-23:00 Mellanmål om jag är uppe sent tex helg)

Enligt FF är det strikt förbjudet att dricka proteinshakes. Tränar jag efter deras program så hoppar jag den, men de dagar jag kör tyngre styrketräning, med PT tex, så behöver jag den verkligen. Deras kostschema tror jag i övrigt starkt på och kör efter det till punkt och pricka.

Som ni ser blir det väldigt långa dagar för mig, även om jag försöker komma i säng innan 23 på vardagar. När man tränar hårt är det väldigt viktigt att man får ordentligt med sömn och jag rekommenderar inte att få för lite sömn under en längre period. Även om man känner sig piggare och i mindre behöv av sömn när man är fysiskt aktiv så betyder inte det att kroppen inte behöver vila. 7 timmar skulle jag säga är lagom vid träning.


Inga kommentarer: